De geschiedenis van de kever

is voor de meeste mensen voor een groot deel wel bekend. Ontwikkeld door Ferdinand Porsche en in de jaren 40 en 50 van de vorige eeuw op de markt gebracht en uitgegroeid tot een icoon van wereldformaat.

Uiteindelijk zijn er ca. 25 miljoen kevers geproduceerd met als basis een zeer degelijk chassis met boxermotor waarop behalve de kever zeer veel carrosserievarianten zijn gebouwd (de transporter, de karman ghia, diverse legervoertuigen etc.)Ook de eerste porsches werden gebouwd op het keverchassis echter in een verkorte versie met een meer op races ingestelde motortechniek. Het kever-erfgoed is in de tweede helft van de vorige in de auto-industrie zeer nadrukkelijk aanwezig.

 

Goed voor de kitcarbouwer!

want hierdoor zijn  zeer veel onderdelen doorontwikkeld ( vooral motortechnisch) en worden ze nog steeds geproduceerd. In plaats van sloperijen af te moeten gaan voor onderdelen,kunnen via internet de benodigde onderdelen worden besteld: koppelingskabel, gaskabel,remschoenen,remcilinders,stuurhuis,handremkabels,dynamo, 

bobine,carburateur,luchtfilters.........enzovoort, enzovoort!

Er is natuurlijk ook een groot tweedehands aanbod op de markt via markplaats en keversite.nl bijvoorbeeld.

 

 

MRV ROADSTER kitcar op basis van VW Kever | roelfsema.ronald@gmail.com