2005

 

Het maken van de polyesterbody is begonnen, na het ontwerpen tekenen natuurlijk, met het maken van de auto schaal 1:1 in hout en schuim.

Hierdoor kon ik in het model zitten en de juiste zitpositie, hoogte, breedte en zichtlijnen bepalen. Je merkt dan ook dat tussen tekenen en de praktijk van het bouwen nog wel wat hindernissen te nemen zijn. 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na het schaven en bijwerken van dit model ben ik begonnen met polysteren om op het model een contramal te maken, waaruit ik dan de eerste body heb gemaakt, die nog erg onregelmatig was van oppervlakte, dus nog wel wat te plamuren na deze fase!

 

 

 

 

In deze fase ben ik overgestapt van het maken van een kitcar op

basis van een 2CV-onderstel naar een VW-kever onderstel. Dit

betekende bovenstaande body, in de lengte doormidden halen en

er een middenstrook van ca. 12 cm breed tussen maken.

De wielbasis in de lengte is bij beide auto's 2400 mm dus dat

kwam mooi uit!

 

 

De eerste body, klaar in 2008

 

 

2012

De foto's hieronder zijn van de 2e body, die weer gemaakt is uit

contamallen van de 1e uitvoering

 

 

 

 

Achterkant met achterklep boven de motor met luchtafvoerrooster,

koele lucht wordt van onder de auto  door de motor aangezogen. 

 

 

 

 

 Geopende achterklep

 

 De voor en achterklep scharnieren dmv zichtbare rvs klepscharnieren

 

 

 

 

De voorklep wordt omhoog gehouden dmv een stalen stang

de achterklep dmv 2 gasveren.

 

 

Zichtbare rvs scharnieren en sluiting van de voorklep dmv rvs rallysluitingen 

de achterklep wordt afgesloten door een slotje met sleutel.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MRV ROADSTER kitcar op basis van VW Kever | roelfsema.ronald@gmail.com